Utbildning i konflikthantering för chefer
Det finns inga arbetsplatser utan konflikter över tid
– frågan är vilken förståelse vi har för vad en konflikt är
och vilka verktyg vi kan använda för att hantera konflikter?
I utredningar/intervjuer kopplade till konflikter så återkommer ett ord; Kommunikation.
”Vi behöver bli bättre på att kommunicera med varandra””
”Vi behöver prata MED istället för OM varandra”.
I vår utbildning i konflikthantering får du ökad förståelse för vad en konflikt är och hur den kan hanteras med fokus på vad som fungerar i kommunikationen människor emellan.
Kommande utbildningstillfällen inom konflikthantering
Frågor & svar om vår utbildning i konflikthantering
Här hittar du vanligt förekommande frågor och svar som handlar om vår utbildning i konflikthantering för chefer. Har du fler frågor? Kontakta oss så hjälper vi dig!
Den här utbildningen är utformad för chefer, arbetsledare och HR-specialister som vill stärka sin förmåga att hantera konflikter. Oavsett om du arbetar i en liten organisation eller i en större verksamhet, ger vår utbildning dig de färdigheter som krävs för att bygga en stark och positiv arbetskultur genom effektiv konflikthantering.
Det finns inga arbetsplatser utan konflikter över tid – frågan är vilken förståelse vi har för vad en konflikt är och vilka verktyg vi kan använda för att hantera den.
Vår utbildning i konflikthantering fokuserar på kommunikation och olika kommunikationsstilar. Vi jobbar för att nå grundorsaken och inte bara för att lösa symtomen. Utbildningen ökar din kompetens som chef. Det hjälper dig skapa en god arbetsmiljö och en arbetsplats där medarbetarna inte bara trivs utan också presterar på topp!
Utbildningar utöver konflikthantering
Utöver utbildningar i konflikthantering erbjuder vi även företagsutbildningar inom andra områden så som:
För att få en överblick av våra utbildningar i bland annat arbetsrätt, se vår kurskalender här ›