Utbildning i lönehantering & löneadministration
En yrkesinriktad löneutbildning inom lönehantering & löneadministration för dig som vill ha djupare kunskap och förståelse inom hur löner hanteras.
I våra kurser i lönehantering går vi bland annat igenom:
- Regler som gäller bruttolön.
- Skatteavdrag.
- Traktamenten.
- Olika sorters frånvaro (till exempel sjukdom och föräldraledighet).
- Utför gör enklare beräkningar.
- Dessutom går vi igenom vilken statistik som ska redovisas, hur man räknar ut/betalar in sociala avgifter samt hur en kontrolluppgift är uppbyggd.
Se utbildningstillfällen och anmäl dig till utbildningarna nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.
Kommande utbildningstillfällen i lönehantering
Lönetransparensdirektivet
Frågor & svar om vår löneutbildning
Ja, alla våra utbildningar är avdragsgilla.
Våra löneutbildningar inom lönehantering riktar främst mot HR-chefer, ekonomichefer, HR-generalister och VD som behöver ökad förståelse och insikt i hur löneadministration ska skötas på korrekt sätt.
Det är en grundläggande utbildning för:
- Kompetensutveckling för ekonomiansvariga som också ska börja sköta löneadministrationen.
- Löneadministratören som saknar formell utbildning.
- För den som behöver fräscha upp sina kunskaper inom lönehantering.
Ja, man får certifikat efter att ha klarat av och gått våra utbildningar i lönehantering.
Fler företagsutbildningar
Utöver utbildningar i lönehantering erbjuder vi även företagsutbildningar inom andra områden så som:
- Bättre arbetsmiljö ›
- Arbetsrätt ›
- LAS-utbildning ›
- Grupputveckling ›
- Stresshantering ›
- Konflikthantering för chefer ›
För att få en överblick av våra utbildningar i bland annat personalfrågor, se vår kurskalender här ›